HDS

1970.-1979.

1970

Zagreb '70 podijeljen je u tri kategorije: večer pop glazbe, večer šansone i večer šlagera, te finalnu večer na kojoj uz laureate nastupaju i estradne zvijezde iz inozemstva (Claudio Villa, Carmen Sevilla i Helen Shapiro). Novi direktor Festivala dr. Nikica Kalogjera uvodi posebnu večer za nastupe pop-sastava koji napokon dobivaju priliku da na festivalskoj pozornici nastupe pod jednakim uvjetima kao i šansonjeri i pjevači šlagera. Debitiraju Duško Lokin, Đani Maršan, Krunoslav Slabinac, Radojka Šverko. U konkurenciji šlagera nazvanoj Hit-parada prva je nagrada pripala skladbi Alfija Kabilja pod naslovom Svijet je velik skladanoj na stihove Dragutina Britvića, dok su na večeri pop-glazbe žiri i publika prvu nagradu dodijelili skladatelju Korneliju Kovaču za njegovu skladbu pod naslovom Jedna žena u interpretaciji Dade Topića i Korni grupe. U kategoriji šansona, koja već godinama biva proglašavana za najkvalitetniji dio festivala, prva je nagrada prema glasovima publike pripala Peri Gotovcu i Zvonimiru Golobu. Njihovu antologijsku šansonu Mačka nadahnuto interpretira Ibrica Jusić. To je ujedno treća uzastopna pobjeda trolista Gotovac-Golob-Jusić. Za razliku od publike, stručni žiri odlučio je prvu nagradu u kategoriji šansona dodijeliti Zvonku Špišiću za njegovu Partiju karata skladanu na stihove Milivoja Slavičeka. 

1971

Zagreb '71 seli se preko Save, u Kongresnu dvoranu Zagrebačkog velesajma, a traje pet večeri. Festival ima novog direktora. To je Drago Diklić  koji najavljuje raznovrsni program za svačiji ukus, o čemu svjedoči izbor od 69 skladbi, i to 12 pop-pjesama, 14 šansona i 43 zabavne melodije. Pobjednička skladba u konkurenciji hitova je Gazi, gazi srce moje Hrvoja Hegedušića, skladana na stihove Maje Perfiljeve u interpretaciji Gabi Novak. Hrvoje Hegedušić postaje dvostruki laureat Zagreba '71 jer osvaja prvu nagradu i u konkurenciji pop-pjesama sa skladbom Izvor, u izvedbi sarajevskog vokalno-instrumentalnog sastava Indexi. U kategoriji šansona prva nagrada pripala je Zvonku Špišiću za autorsku pjesmu Bicikl skladanu na stihove Dragutina Britvića, dok je Srebrna ptica, kao nagrada Saveza kompozitora lake muzike Jugoslavije, uručena Peri Gotovcu, skladatelju pjesme Zemljo moja koju je pjevao Krunoslav Cigoj. Od stranih zvijezda na festivalu su nastupili Karel Got i grupa Mungo Jerry

1972

Zagreb '72 održava se u skromnijem izdanju. U skladu s tim siromašnija je i produkcija, slabiji je interes publike, a izostaju i nastupi inozemnih zvijezda pop glazbe. Na završnoj večeri pobjeđuje pjesma Karla Metikoša pod naslovom Dok razmišljam o nama skladana na stihove Ivice Krajača u nadahnutoj izvedbi sve popularnije Josipe Lisac. Prvu nagradu u konkurenciji šansona i prijelazni pehar Društva hrvatskih skladatelja dobiva Mile Rupčić za pjesmu pod naslovom Kako sam volio LičuZlatnu notu Zagreba dobiva Arsen Dedić za skladbu pod naslovom Samo ljubav zna u interpretaciji Gabi Novak. 

1973

Zagreb '73 seli se u jesenski termin, traje tjedan dana, a održao se u čak četiri dvorane: Koncertnom studiju Istra, Tehničkom školskom centru JNA, Domu JNA i Kazalištu Komedija. Prema glasovima publike prvu nagradu i Zlatnu notu osvaja pjesma pod naslovom Otkad si tuđa žena koju na stihove Maje Perfiljeve sklada Hrvoje Hegedušić, a pjeva Dalibor Brun. Nagrada žirija Srebrna ptica uručena je Arsenu Dediću za skladbu pod naslovom Kuća za ptice, skladanu na stihove Dragutina Britvića, a u interpretaciji Gabi Novak. Nagradu za najbolju šansonu, te prijelazni pehar Društva hrvatskih skladatelja također dobiva Arsen Dedić i to za pjesmu pod naslovom Modra rijeka skladanu na stihove Maka Dizdara. Prema ocjeni većina tada aktualnih kritičara, činjenica da inicijativu u organizaciji festivala, kao i vodeću ulogu u njegovoj programskoj orijentaciji u svoje ruke preuzimaju diskografske kuće, ne jamči svjetlu budućnost zabavno-glazbene smotre s tradicijom dugom dva desetljeća. 

1974

Zagreb '74 traje dvije večeri, a održao se u novootvorenoj Koncertnoj dvorani Vatroslav Lisinski. Prvu nagradu publike i Zlatnu notu osvojila je pjesma Riječi pomirenja skladatelja Đorđa Novkovića koju je napisao na stihove Željka Sabola, u interpretaciji Duška Lokina. Prijelazni pehar SOKOJ-a i Srebrna ptica uručeni su Zvonku Špišiću kao autoru glazbe i interpretu te Dragi Britviću kao autoru stihova za pjesmu pod naslovom Kruh. Prijelazni pehar Društva hrvatskih skladatelja, prema ocjeni stručnog žirija, uručen je Ivici Stamaću za šansonu pod naslovom Dugo u noć, u zimsku bijelu noć skladanu na stihove Dragutina Tadijanovića, a u interpretaciji dubrovačkog muškog dueta Srđan i Buco.

1975

Zagreb '75 se skromnošću i terminom održavanja ugledao na svog prethodnika, pa traje svega dvije večeri. Prva večer posvećena je retrospektivi Zagrebačke škole šansone u povodu desete obljetnice uvrštenja šansone u festivalski program. Tijekom druge večeri u natjecateljskoj je konkurenciji izvedeno 18 skladbi. Najveći broj glasova publike osvojila je skladba pod naslovom Zaboravi ako možeš skladatelja Đele Jusića skladana na stihove Svete Vukovića, a u interpretaciji Tereze Kesovije. Nagrada Društva hrvatskih skladatelja uručena je Nikici Kalogjeri za skladbu pod naslovom Ljutit će se moja mama, skladanu na stihove Ivice Krajača i u interpretaciji Ljupke Dimitrovske.

1976

Zagreb '76 posvećuje šansoni čak pet večeri koje se održavaju u Satiričkom kazalištu Jazavac (danas Kerempuh), a na završnoj večeri u Koncertnoj dvorani Vatroslav Lisinski u konkurenciji pop-skladbi izvedeno je šesnaest pjesama. Prema glasovima publike u dvorani, pobjednička pjesma Festivala je Ženo moja Vladimira Delača, skladana na stihove Maje Perfiljeve i u interpretaciji Duška Lokina. Stručni žiri dodijelio je prvu nagradu skladatelju Korneliju Kovaču za pjesmu pod naslovom Budi dobar i misli na mene u nadahnutoj interpretaciji Bisere Veletanlić. Nagrada za najbolje stihove uručena je Maji Perfiljevoj za pjesmu I mi, i nas dvoje koju su izveli sarajevski Indexi, dok je najboljim debitantom žiri Estrade proglasio Džoa Maračića. Uoči proglašenja pobjednika zagrebačka diskografska kuća Jugoton dodijelila je zlatne i srebrne ploče Zdravku Čoliću, Kemalu Montenu i Ivici Šerfeziju. Inače, album s pjesmama lanjskog Zagreba '75 prodan je u nakladi od 400 tisuća primjeraka. 

1977

Zagreb '77 održava se u Koncertnoj dvorani Vatroslav Lisinski, a festivalski je program podijeljen u tri večeri. Na festivalsku pozornicu vraćaju se lake orkestralne skladbe, koje se izvode tijekom prve večeri. Druga je večer u znaku šansone, čiji su autori i interpreti prema jednoglasnoj ocjeni kritike i ove godine podbacili u odnosu na zlatno doba ovog žanra. Nakon izvedaba novoskladanih šansona, u show-programu nastupaju Zvonko Špišić i Sergio Endrigo koji pred oduševljenom publikom izvode pregršt svojih ponajboljih ostvarenja. Tijekom treće večeri, na pozornici Koncertne dvorane Vatroslav Lisinski izvodi se u konkurenciji za nagrade 16 zabavnih pjesama. Pobjednička pjesma Festivala je skladba pod naslovom Sve se vraća, sve se plaća Đele Jusića skladana na stihove Željka Sabola i u interpretaciji Tereze Kesovije. Uz najveći broj glasova publike u dvorani, Đelo Jusić za ovu skladbu osvaja i nagradu žirija Saveza kompozitora Jugoslavije.

1978

Zagreb '78 također traje tri večeri, ali iz programa izostaje večer lake orkestralne glazbe. Tijekom dvije večeri šansona održanih u Kazalištu Komedija, zagrebačkoj se publici između veterana ovoga žanra predstavljaju i Jadranka Stojaković, Đorđe Balašević, Neca Falk, i drugi, dok u show-programu nastupaju Hrvoje Hegedušić i Bulat Okudžava. Kao i na prethodnom Zagrebačkom festivalu šansone ne ulaze u natjecateljsku konkurenciju. U kategoriji zabavnih melodija, između 17 izvedenih skladbi pobijedila je ona pod naslovom Što je ostalo od ljubavi? prošlogodišnjeg pobjedničkog trolista: Đelo Jusić — Željko Sabol — Tereza Kesovija. Za kantautora Festivala proglašen je Tomislav Ivčić koji se predstavio pjesmom Najljepša si.

1979

Zagreb '79 se održava u Kazalištu Komedija i Koncertnoj dvorani Vatroslav Lisinski. Prema općoj ocjeni kritičara zagrebačkoj se šansoni donekle vraća stari sjaj, dok i ove godine večer zabavnih melodija podbacuje u kvaliteti. Usto Zagreb '79 u svoju završnu večer uvodi novinu koja Festival dovodi na rub skandala; pjevači u Lisinskom, naime, pjevaju uz snimljene matrice dok orkestar tek fingira sviranje, što svi izvjestitelji i komentatori ocjenjuju nedopustivim. U konkurenciji šansona pobjeđuje naslov Pamtim samo sretne dane Kemala Montena, skladan na stihove Arsena Dedića i u interpretaciji Gabi Novak. Između 22 zabavne melodije pobjedu je odnijela skladba pod naslovom Na Stradunu skladatelja Đele Jusića, skladana na stihove Luke Paljetka, a u interpretaciji Tereze Kesovije. Premda u dobrom raspoloženju, trostruka laureatkinja Zagrebačkog festivala Tereza Kesovija rezolutno izjavljuje: "Ovo je moj posljednji nastup na domaćim festivalima!" 

Organizatori
Partneri