HDS

1980.-1989.

1980

Zagreb '80 traje dvije večeri, a umjesto šansone u festivalski program uvodi Večer revolucionarnih i rodoljubnih pjesama. Pobjednička pjesma u ovoj konkurenciji koja je na programu prve večeri jest skladba pod naslovom Balada za staroga skladatelja Rajka Dujmića, na stihove Momčila Popadića, a u izvedbi vokalno-instrumentalnog sastava Novi fosili, dok stručni žiri nagradu dodjeljuje pjesmi pod naslovom Kad je srce Titom ispunjeno Miljenka Prohaske i Ivice Krajača u interpretaciji Branka Blaćea. U konkurenciji zabavnih melodija pobjeđuje skladba pod naslovom Nemaš vremena za mene skladatelja Rajka Dujmića, skladana na stihove Momčila Popadića i u izvedbi Novih fosila koji zahvaljujući pobjedi u ovoj konkurenciji postaju dvostruki laureati Zagreba '80. Stručni žiri se, pak, odlučuje za skladbu Arsena Dedića pod naslovom On me voli na svoj način u interpretaciji Gabi Novak koja je inače osvojila drugu nagradu publike. Novi direktor Zagrebačkog festivala Zvonko Špišić izjavljuje kako je zadovoljan svojim debijem za kormilom Zagreba '80. 

1981

Na Zagrebu '81 naglasak je na Večeri revolucionarne i rodoljubne glazbe na kojoj prvu nagradu publike osvaja Zafir Hadžimanov sa skladbom pod naslovom Golubice koju pjeva sam autor u duetu sa Senkom Veletanlić. Na Večeri zabavne glazbe u Koncertnoj dvorani Vatroslav Lisinski prvu nagradu publike osvaja Plava ruža zaborava Arsena Dedića u interpretaciji Gabi Novak. Solidni plasman i znatnu popularnost postići će i dvije pjesme kantautora mlađe generacije: Doris Zrinka Tutića i Otvori Marija vrata Ive Fabijana. 

1982

Zagreb '82 traje pet dana, a u svoj program uvrštava čak šest priredaba, među kojima, kao novinu, i večer Zagreb u pjesmi. Između 26 ponuđenih skladbi čitatelji Večernjeg lista i slušatelji Radio-Sljemena s najviše glasova nagrađuju pjesmu pod naslovom Zagreb, moj voljeni grade kantautora Željka Mancea. U sklopu ove večeri posebna priznanja za dugogodišnje pjevanje o Zagrebu uručena su Ivi Robiću, Stjepanu-Đimiju Staniću, Arsenu Dediću, Dragi Dikliću, Zvonku Špišiću, Zdenki Vučković, Elviri Voća i Višnji Korbar. U konkurenciji revolucionarnih i rodoljubnih pjesama pobjeđuje skladba pod naslovom To je zemlja gdje smo rasli Đele Jusića i Luke Paljetka u interpretaciji Ive Pattiere. U konkurenciji šansona, na večeri održanoj u Hrvatskom narodnom kazalištu, pobjeđuje naslov Da se razumijemo Marije Radić, na stihove Tome Adnima i u interpretaciji Rade Šerbedžije. U konkurenciji zabavnih melodija Zlatna nota pripala je Vladi Kalemberu za skladbu pod naslovom Zaboravi sve skladanu na stihove Maria Mihaljevića u interpretaciji Zlatka Pejakovića, dok je stručni žiri Saveza kompozitora Jugoslavije nagradio pjesmu Jure Stanića Vrijeme je za uspomene u interpretaciji Branka Blaćea i Ditke Haberl. Stručni žiri Društva hrvatskih skladatelja za najbolju je skladbu Festivala proglasio pjesmu Bogdana Sretana, skladanu na stihove Duška Trifunovića, pod naslovom Marijana, Marijana u izvedbi Seida Memića Vajte. 

1983

Zagreb '83 traje tri večeri, a uz šansone i zabavne melodije u program uvodi i Večer vječnih melodija kao retrospektivu nekadašnjih uspješnica u novim aranžmanima, te niz nagrada koje se dotad nisu dodjeljivale na našem najstarijem festivalu zabavne glazbe. Tako je za najboljeg debitanta proglašena Snježana Naumovska, dok je nagradu za najbolji dojam u cjelini dobio Frano Lasić. Na Večeri šansona prva je nagrada pripala Radojki Šverko za interpretaciju pjesme pod naslovom C'est la vie Alfija Kabilja, skladanu na stihove Željka Sabola. Nagrada za najizvođeniju pjesmu s prošlog Zagreba '82 pripala je Andreju Baši, skladatelju pjesme pod naslovom Ne idi, Gorane u izvedbi Grupe 777. Plaketa Saveza kompozitora Jugoslavije uručena je Dragi Dikliću za izvedbu pjesme Ritam koraka Borisa Sorokina, koja je izvedena na Večeri vječnih melodija dok je stručni žiri prvu nagradu dodijelio skladbi pod naslovom Prevario sam se u tebi kantautora Dejana Petkovića. Prema glasovima publike u dvorani, Zlatna nota Festivala pripala je skladatelju Davoru Jašeku za pjesmu pod naslovom Kako naći pravi put u interpretaciji Krunoslava Slabinca.

1984

Zagreb '84 po prvi put službeno nazvan Zagreb-fest, počinje u Dramskom kazalištu Gavella s Večeri šansona podijeljenom u dvije programske cjeline: prvi dio večeri posvećen je uspomeni na Vlahu Paljetka, dok je drugi dio retrospektiva ponajboljih ostvarenja Zagrebačke škole šansone s dotadašnjih festivala. Na Večeri revolucionarne i rodoljubne pjesme izvedeno je 18 skladbi, baš kao i na Večeri zabavnih melodija, koje interpretiraju doajeni hrvatske zabavne glazbe. Na Večeri hitova također je izvedeno 18 pjesama dok je u show-programu nastupila riječka grupa Denis i Denis. Na Zagreb-festu '84 ukupno je podijeljeno čak 16 nagrada, od kojih ćemo u ovom pregledu izdvojiti samo neke. Zlatni vijenac za najizvođeniju pjesmu s prošlog Zagreba '83 uručen je skladatelju Andreju Baši za skladbu pod naslovom Srce od papira u izvedbi Grupe 777. Nagrade najuspješnijim skladateljima Zagreb-festa tijekom protekla tri desetljeća uručene su Ljubi Kuntariću, Alfonsu Vučeru i Đeli Jusiću. Nagradu za najbolji nastup u cjelini dobiva Đurđica Barlović za izvedbu skladbe Vladimira Delača pod naslovom Samo ti i ja. Nagrada Umjetničke komisije Festivala uručena je zagrebačkom kantautoru Branku Blaćeu za pjesmu pod naslovom Život po mjeri, dok stručni žiri Festivala prvu nagradu dodjeljuje skladatelju Davoru Jašeku za pjesmu pod naslovom Traži se jedan Vanja u izvedbi Nede Ukraden. Prema glasovima publike u dvorani Zlatna nota pripala je pjesmi pod naslovom Povedi me skladatelja Rajka Dujmića skladanoj na stihove Maria Mihaljevića i u interpretaciji Jasne Zlokić koja je proglašena najboljim debitantom Festivala. 

1985

Zagreb-fest 85' kao trodnevna revija 24 zabavne skladbe i 12 pjesama posvećenih Zagrebu i Univerzijadi obilježena je kontroverzom. Naime, s obzirom na korespondenciju publike u dvorani Lisinski nedvojbeno je da je publika najbolje prihvatila pjesmu Tončija Huljića pod naslovom Piši, piši mi u izvedbi splitske grupe Magazin, pa je pobjeda Snježane Naumovske sa skladbom pod naslovom Probudi se Đele Jusića i Margit Antauer dobrim dijelom opravdano dovedena u pitanje. Vladimir Delač i Krste Juras dobivaju Zlatnu notu stručnog žirija za skladbu pod naslovom Osjećam to u interpretaciji Đurđice Barlović. Po završetku Zagreb-festa '85 Savjet Festivala izdaje priopćenje u kojem se ograđuje od nemilog događaja te traži od Organizacijskog odbora i Umjetničke komisije Festivala da provedu analizu svih zbivanja u organizaciji Festivala koja su dovela do ekscesne situacije na finalnoj večeri, kako bi se ubuduće izbjegle slične neugodnosti na festivalima zabavne glazbe. Prema izvješću, nakon dugotrajne rasprave Savjet Festivala nije mogao donijeti odluku kakvu je predložila Umjetnička komisija, da se pjesmi koja je formalno osvojila najveći broj glasova publike oduzme već dodijeljena nagrada. Direktor Zagreb-festa '85 Drago Diklić, apelira na skladatelja Đelu Jusića da vrati pobjednički trofej no dubrovački laureat odbija to učiniti. Predsjedništvo Društva hrvatskih skladatelja predlaže da se finalna večer ponovi i to pod naslovom Koncert za savjest i publiku no Organizacijski odbor i Savjet Festivala od toga odustaju. 

1986

Na Zagreb-festu '86 koji traje punih tjedan dana, prvo su mjesto prema glasovima publike podijelile pjesme Te oči zelene autora i interpreta Ivice Šerfezija te Ne mogu više bez tebe Tonya Glowatzkog. Stihove za obje skladbe potpisala je Jasminka Holt. Prema ocjeni stručnog žirija, za najbolju skladbu Festivala proglašena je Kraljica divljine skladatelja Krešimira Klemenčića skladana na stihove Marine Petrović, a u interpretaciji Josipe Lisac koja je osvojila prvo mjesto i na novo inauguriranoj večeri Pop Top 24. Najboljim je šlagerom, također prema ocjeni stručnog žirija, proglašen naslov Plavi čuperak skladatelja Petka Kantardžijeva-Mlinca na stihove Antuna Ocvirka i u izvedbi Žarka Mamule. Od pjesama posvećenih Zagrebu i Univerzijadi prvu je nagradu osvojila pjesma Maria Mihaljevića Mijenjamo se, mijenjamo, moj Zagreb i ja skladana na stihove Voje Šiljka i u interpretaciji Zdenke Vučković. U konkurenciji autorskih pjesama stručni žiri proglasio je najboljom skladbu pod naslovom Sve se može kantautora Branka Blaćea skladanu na stihove Iskre Tanodi, dok je na večeri pod naslovom Živi sretna u slobodi stručni žiri najboljom proglasio skladbu pod naslovom Domovina skladatelja Dalibora Paulika na stihove Milvoja Pašičeka, a u intemretaciji Miroslava Živkovića. Na Zagreb-festu '86 izvedeno je ukupno 115 novih skladbi, čime je u znatnoj mjeri obogaćen fundus hrvatske zabavne glazbe, a prema ocjenama većine kritičara ovaj se Festival može smatrati osobito uspješnim. 

1987

Ostavši dosljedan oscilacijama s obzirom na trajanje, broj kategorija i nagrada Zagreb-fest '87 je, unatoč činjenici da je održan u godini Univerzijade, program sažeo u samo jednu večer na kojoj je nastupilo 20 izvođača, što predstavlja korjenitu promjenu u odnosu na nekoliko prijašnjih izdanja našega najstarijeg festivala. Istodobno, Zagreb-fest '87 po prvi je put održan u novootvorenom Košarkaškom centru Cibona. Prema glasovima publike, laureat Zagreb-festa '87 je Krunoslav Slabinac s vlastitom pjesmom skladanom na stihove Maje Perfiljeve pod naslovom Nije nam bilo suđeno. Tada gimnazijalka, Tatjana Matejaš dobiva nagradu za najboljeg debitanta. Stručni žiri Društva hrvatskih skladatelja najboljom skladbom proglašava pjesmu pod naslovom Kako da ti kažem autora Srećka Zubaka u interpretaciji Marijana Mišea.

1988

Zagreb-fest '88 traje četiri večeri, od kojih se već na prvoj, održanoj u dvorani SKUC-a susrećemo s još jednom novinom: superfinalom emisije Prvog programa Radio-Zagreba pod naslovom Demo X na kojem pobjeđuje mlada Zadranka Emilija Kokić. Pod okrilje Zagreb-festa '88 vraća se šansona te Večer vječnih melodija, koje u festivalski program unose dobrodošli dašak nostalgije, dok se na završnoj večeri održanoj u Košarkaškom centru Cibona izvode 24 skladbe. Prema glasovima publike, pobjednička pjesma Zagreb-festa '88 je skladba pod naslovom Kad te napuste svi skladatelja Tončija Huljića na stihove Bratislava Zlatanovića, a u interpretaciji Zlatka Pejakovića koji ujedno dobiva i Kristalni mikrofon za najbolji nastup u cjelini. Za najzagrebačkiju pjesmu Festivala proglašena je šansona pod naslovom Kad se Zagrebom prošećem autora Maria Kinela u interpretaciji Danka Ljuštine, dok je nagradu Zlatni Zagreb-fest za najpopularniji šlager stručni žiri sastavljen od direktora jugoslavenskih festivala zabavne glazbe dodijelio skladbi Ive Lesića pod naslovom Suze ljubavi u interpretaciji Zdravka Skendera. 

1989

Na Zagreb-festu '89 opet se pjeva uz matrice, a pozornica u Košarkaškom centru Cibona postavljena je, poput boksačkog ringa, nasred dvorane. U superfinalu emisije Demo X Prvog programa Radio-Zagreba održanog u glazbeno-scenskom centru Kulušić pobjeđuje mlada Splićanka Severina Vučković, koja zrelim nastupom i vrhunski uvježbanom koreografijom nadmašuje mnoge zvijezde Festivala. Nagradu za najzagrebačkiju pjesmu Festivala osvaja Kovačeva Balada o Trnju skladana na stihove Drage Britvić, a u interpretaciji Rade Šerbedžije, dok je Plaketa SOKOJ-a za najbolje djelo u cjelini pripala skladbi pod naslovom Kad sam nemirna u snu Dalibora Paulika i Dragutina Britvića u interpretaciji Radojke Šverko. Grand prix Festivala — Zlatna nota — pripala je skladbi pod naslovom Kad odu svi autora Đorđa Novkovića u interpretaciji Jasne Zlokić, dok je Zlatni Zagreb-fest pripao Djevojci s juga zadarskog kantautora Đanija Maršana. Kristalnu vazu kao najbolji debitant Festivala dobila je mlada zagrebačka pjevačica Kasandra koja je interpretirala skladbu pod naslovom Tamno zrno nevjere Vladimira Delača i Nenada Marjanovića-Zulima.

Organizatori
Partneri